06 454 561 48 info@ajsadvies.nl

Strategieen om je online zichtbaarheid te verbeteren

Het verbeteren van de zichtbaarheid van je bedrijf, dat wil zeggen je bedrijf op de kaart zetten bij lokale zoekopdrachten wanneer klanten op zoek zijn naar een bedrijf zoals de jouwe.

Het runnen van een bedrijf is hard werken.

Je hebt misschien een constante stroom van loyale bestaande klanten, maar je moet er altijd voor zorgen dat je een stroom van nieuwe mensen hebben.

Het up-to-date houden van je website kan ook hard werken zijn. En je SEO kan een serieuze update nodig hebben – of misschien heb je er nooit veel mee gedaan, omdat je denkt dat het te moeilijk of te duur was.

Daarom hebben we verschillende optimalisatiestrategieën opgesteld waarmee we onze klanten op dit moment helpen.

Al deze methoden zijn erop gericht om je te helpen zo hoog mogelijk te scoren bij Local Listings, zodat je meer omzet voor je bedrijf kunt genereren.

1. Optimaliseer je website

De twee meest waardevolle dingen die je moet doen voor je lokale bedrijf is het creëren van een redelijke hoeveelheid content van hoge kwaliteit voor je website en het doen van de basis SEO (Search Engine Optimization).

SEO optimalisatie is het proces om de pagina van je website aantrekkelijker te maken voor zoekmachines en gebruikers.

Zoekmachinerobots zullen hooggeoptimaliseerde content op een zoekmachinepagina hoger rangschikken dan niet-geoptimaliseerde content.
U dient te streven naar kwaliteit boven kwantiteit, waarbij u de bezoekers van uw website uitgebreid informeert.

Zoekmachines geven de voorkeur aan sites die regelmatig worden bijgewerkt, dit betekent dat u niet zomaar een heleboel pagina’s kunt maken en ze vervolgens maandenlang kunt laten zitten, in de hoop dat het verkeer op uw site zal verbeteren.

Aan de andere kant, als u tevreden bent met de inhoud van die pagina’s, hoeft u ze niet alleen voor SEO-doeleinden te veranderen.

Overweeg in plaats daarvan het starten van een blog. Zelfs als u slechts één keer per week een bericht plaatst, zal dit de zoekmachines laten zien dat uw site regelmatig wordt onderhouden en geüpdatet.

2. Claim of maak uw GMB-profiel aan

De consumenten van vandaag willen precisie en ze zijn gewend aan onmiddellijke resultaten, dus de tijd die u uittrekt om uw bedrijf op Google Maps te zetten is bescheiden in vergelijking met de resultaten die u zult krijgen.

Het is erg belangrijk om op Google en Google Maps gevonden te worden.

Als u er niet bent, zal uw bedrijf moeite hebben om te concurreren met andere bedrijven in uw branche, vooral met bedrijven die gemakkelijk te ontdekken zijn en die wel degelijk een significante aanwezigheid hebben in Google Maps.

En om gevonden te worden op Google Maps, moet u een nieuw GMB-profiel voor uw bedrijf claimen of aanmaken.
Als u niet op Google Maps verschijnt, betekent dit dat u voor veel kopers niet bestaat, daarom moet u speciale aandacht besteden aan Google-tools als u uw verkoop en omzet wilt verhogen.

3. Blijf op de hoogte van uw beoordelingen

Als u overweegt een bepaald product te kopen, vertrouwt u dan liever de beweringen van de fabrikant/verkoper of de ervaringen van mensen die het product hebben gekocht?

Waarschijnlijk wordt u dan meer beïnvloed door de mening van uw medeconsumenten.

Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat uw klanten ook zo denken als ze van plan zijn om iets van u te kopen.

Als ze zien dat een groot percentage van de mensen die het product hebben gekocht er enthousiast over is, kan het hen dwingen om ook de aankoop te doen.

Veel kleine bedrijven schuwen slechte recensies of verwijderen uit angst een slecht imago te krijgen, maar de consument kan daar dwars doorheen kijken.

Kleine bedrijven moeten reviews omarmen, ook al zijn ze goed of slecht.
Goede recensies kunnen helpen om uw positie bij zoekmachines te verbeteren en om meer potentiële klanten binnen te halen.

Maar tegelijkertijd zijn slechte beoordelingen ook nuttig omdat bedrijven er punten uit kunnen halen om hun diensten en productefficiëntie verder te verbeteren.

Hoe meer mensen over uw bedrijf praten, hoe populairder u wordt.


4. Relevant zijn op Social Media

De beste manier om sociale netwerksites te gebruiken om uw SEO-ranglijst te verbeteren is door ze te gebruiken voor interactie met uw klanten.
Tweet, post, en zoals andere inhoud op sociale sites die zinvol zijn voor uw bedrijf.

Het creëren van duidelijke, goede inhoud die betrekking heeft op uw bedrijf en het enthousiast maken van mensen over uw product of het helpen oplossen van hun problemen is de beste manier om surfende internetgebruikers te veranderen in loyale klanten.

Het is uw taak om mensen te informeren over uw bedrijf door het leveren van de voordelen ervan en redenen te geven waarom deze social media gebruikers uw klanten zouden moeten worden.

U kunt dit zeker doen door boeiende verhalen, video’s, afbeeldingen, downloadbare gidsen, over uw bedrijf te delen.

Hier is de reden waarom u social media-optimalisatie in uw marketingplan moet opnemen:

  • Het zal klanten helpen om uw bedrijf te vinden
  • Het is een makkelijke manier om uw klantenbestand op te bouwen en te laten groeien.
  • Het verbetert uw positie in de zoekmachines
  • Het bouwt verbindingen op met uw doelgroep
  • Het bevordert uw merkbekendheid in een nichemarkt