06 454 561 48 info@ajsadvies.nl

Tips om uw lokale bedrijf te optimaliseren voor COVID-19

We weten dat dit een moeilijke tijd is voor iedereen, ook voor kleine ondernemers. We willen helpen. We hebben een aantal nuttige tips verzameld om uw bedrijf te helpen door deze uitdagende tijden te navigeren.

Na het veiligstellen van de gezondheid en het welzijn van uzelf en uw personeel is niets belangrijker dan het beschermen van uw bedrijf en de banen die het biedt.

Van het eenvoudigweg aanhouden van het licht vandaag, tot het groeien van morgen. Wij zijn er voor u. U kunt deze pagina als referentie gebruiken.

Wijzig/update uw bedrijfsomschrijving op GMB

Een Google My Business beschrijving is een samenvatting van 750 tekens van uw bedrijf en zijn aanbod. Deze beschrijving kunt u aanpassen, hij hoeft niet statisch te blijven.

In feite biedt uw Google My Business beschrijving een extra platform om rechtstreeks met huidige en potentiële klanten te communiceren over de uitbraak van het Coronavirus en veranderingen in uw bedrijfsvoering.

Uw beschrijving kan worden gewijzigd om alle geïnteresseerde partijen bij te werken. Hier is een voorbeeld:

Als gevolg van de Coronavirus pandemie zijn onze openingstijden wisselend. Bel de vestiging voor onze huidige openingstijden.

Aanpassen aan het nieuwe klantgedrag

Het gedrag van klanten verandert met nieuwe regelgeving, dus u vraagt zich misschien af wat uw specifieke klanten nu nodig hebben van een bedrijf als het uwe. Overweeg om het ze direct te vragen via uw social media kanalen.

Het kan ook zijn dat u op zoek bent naar een verschuiving van een aantal van uw producten of diensten online. Begin met na te denken over de waarde die u uw klanten biedt. Zijn er manieren om die waarde in een ander formaat of online kanaal aan te bieden? Bijvoorbeeld:

  • Een winkelier met een fysieke winkel kan producten online verkopen.
  • Een restaurant kan online bestellen voor afhaling en levering aanbieden
  • Een personal trainer kan beginnen met virtuele trainingssessies voor klanten
  • Een kunstenaar zou een YouTube livestream kunnen hosten om lessen te geven…

Identificeer de nieuwe behoeften van de klant

Met veel mensen die thuis zitten, verdwijnen eerdere behoeften en komen nieuwe behoeften naar voren. Bedrijven die zich snel kunnen identificeren en aanpassen aan deze veranderingen zullen een aanzienlijk betere kans hebben om uit de crisis te komen.

Wat kunt u als kleine ondernemer doen om uw bedrijf aan te passen?
Een goede manier om te beginnen is om te analyseren hoe de behoeften, het gedrag en de voorkeuren van bestaande of potentiële klanten zijn veranderd als gevolg van de huidige situatie. Zorg ervoor dat u met uw beoogde klanten praat om ze te begrijpen:

  1. Is hun behoefte (die uw product of diensten adresseert) veranderd?
  2. Waarom is het veranderd? (Gebruik de 5 waarom’s om tot de kern van ‘waarom’ te komen).
  3. Hoe is het veranderd? (Gebruik de 5 waarom’s om tot de kern van ‘hoe’ te komen).
  4. Als het is veranderd, geloven ze dan dat delen van, of hun hele behoefte, permanent is veranderd?

Sluit Bedrijfsuren volledig af
Er zijn maar weinig dingen waar een klant zich meer aan ergert dan het opzoeken van de openingstijden van een bedrijf om te ontdekken dat de informatie onnauwkeurig is.

Omdat de regelgeving in COVID-19 tijd voortdurend verandert, kan het onderhouden van nauwkeurige en actuele openingstijden te moeilijk zijn, vooral voor bedrijven die op meerdere locaties actief zijn.

Om verwarring bij de consument te voorkomen, kunt u uw openingstijden in Google My Business uitschakelen.

Dit voorkomt verwarring bij de klant aan en zal bezoeken van klanten op locaties die gesloten zijn, voorkomen.

Door uw openingstijden te verwijderen, maar een telefoonnummer toegankelijk te houden, zal het klanten ertoe aanzetten uw bedrijf te bellen voor aangepaste openingstijden en eventuele aanvullende informatie waar uw klanten naar op zoek zijn.